به گزارش وابط عمومی مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام را (ع) تبریز، دکتر سجاد احمدی گفت: امور رفاهی کارکنان نه تنها یک هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری مهم برای مرکز است. بزرگترین دارایی مرکز امام رضا (ع) نیروهای زحمت کش و تلاشگر آن هستند. وقتی از افراد خود مراقبت می کنیم، به سرمایه گذاری در موفقیت و ارتقای مرکز و محافظت از آینده آن کمک می کنیم
.رفاه کارکنان یک اصطلاح فراگیر است که سلامت جسمی و روانی و رفاه کارکنان را توصیف می کند. این می تواند شامل عوامل مختلفی در داخل و خارج از محل کار باشد که بر کیفیت زندگی، سلامت، رفاه روانی و به نوبه خود بر عملکرد آنها در محل کار تأثیر می گذارد
.
معاونت توسعه مدیریت و منابع مرکز افزود: یقینا میزان رضایت کارکنان بیمارستان رابطه مستقیمی با وفاداری آنها و بالا رفتن بازده و بهبود ارائه خدمات و تامین ایمنی بیمار خواهد شد
. یکی از فرایندهایی که در افزایش رضایت مندی کارکنان و تقویت حس تعلق سازمانی موثر است خدمات امور رفاهی برای کارکنان هست.
در این کمیته عادل فیروزی کارشناس امور رفاهی مرکز گفت: امور رفاهی مرکز در سال گذشته فعالیتهای مختلفی در حیطه وظایف محوله انجام داده است ازقبیل معرفی همکاران به زائرسرای مشهد به تعداد34نفر به همراه خانواده- اقامت سرای رامسرنفر 49 به همراه خانواده – صدور مجوز استفاده از خوابگاه های تهران تعداد16نفر و سایر شهرهای ایران جهت استفاده از محل اسکان وزارت بهداشت (بر اساس قرعه کشی دانشگاه )
- معرفی همکاران جهت اخذ وام از بانک رفاه 290نفر به مبلغ304 میلیارد ریال پرداخت شده و مبلغ 10 میلیارد تومان در حال بررسی مدارک متقاضی می باشد – بانک صادرات تعداد185 نفر معرفی شده اند با اعتبار 23 میلیارد تومان و سایر بانک ها طبق درخواست متقاضی – معرفی همکاران برای اخذ سریع وام ازدواج
- معرفی جهت عضویت در تعاونی مصرفی و چند منظوره دانشگاه 22نفر و هماهنگی با مدیر عامل تعاونی مذکور جهت تسهیل در خرید با اقساط بلند مدت
- ثبت نام بیمه درمان تکمیلی و بیمه عمر همکاران بتعداد1435 نفر و جمع بندی و ارسال مدارک (هزینه شده) افراد دارای بیمه تکمیلی به کارگزاری بیمه جهت اخذ هزینه - معرفی همکاران دارای بیماری صعب العلاج به بیمه تکمیلی جهت افزایش تعهدات بیمه یا رایگان کردن آنها - معرفی همکاران طبق درخواست خودشان جهت بستری در مراکز درمانی و استفاده آنلاین آنها از بیمه تکمیلی بدون پرداخت هزینه
- امکان خرید بیمه نامه شخص ثالث و بدنه خودرو برای همکاران بصورت اقساطی و معرفی به بیمه- برقراری کمک هزينه های عائله مندی، اولاد، فوت و ازدواج و پرداخت - پرداخت کمک هزینه مهد کودك به بانوان - پرداخت هدیه روز کارمند به کلیه کارمندان رسمی و پیمانی
- معرفی همکاران و هماهنگی با فروشگاهها و یا تعاونی های اعلام شده از طرف دانشگاه و عقد قراردادهای مختلف با فروشگاه ها و مراکز فروش مختلف و ارائه کارت تخفیف به کارکنان جهت خرید از این مراکز
- هماهنگی و رایزنی با هتل ها و یا مسافرخانه ها در شهر های مختلف و برنامه ریزی و ارائه خدمات رفاهی با تخفیف
- عقد قرارداد با مجموعه های ورزشی مانند استخر های شنا و برنامه ریزی برای استفاده کارکنان از آن
- برگزاری تور های سياحتی، زيارتی يکروزه - برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی - کوهپیمائی و پیاده روي، استخر، فوتبال و والیبال ،
- ایاب و ذهاب کارکنان - انجام امور مربوط به تغذیه کارکنان
فیروزی با بیان اینکه اینها تنها بخشی از خدمات ارائه شده توسط امور رفاهی مرکز به همکاران می باشد گفت: قطعا همکاران راهکارهای زیادی برای ارایه خدمات رفاهی سراغ دارند. فعالیتهای جدیدی در خصوص عقد قرارداد با فروشگاههای معتبر برای خرید های آسان و با تخفیف در جریان هست که بموقع برای همکاران اطلاع رسانی خواهد شد.
شایان ذکر است: مدیریت مرکز، امور رفاهی پرسنل را یکی ازاولویت های برنامه خود دانسته و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد و از پیشنهادها و راهکارهای عملی همکاران برای بهبود فرآیندهای رفاهی کارکنان استقبال می کند.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.