وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتایج ارزیابی واحدهای توسعه تحقیقات بالینی بیمارستانهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس فعالیتهای سال 1401 را منتشر نمود.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز دکتر حسن سلیمان پور گفت: نتایج ارزشیابی مراکز توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام شد و براساس این رتبه بندی واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا(ع) دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین چهار مرکز برتر دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور قرار گرفت.
معاون آموزشی و پژوهشی مرکز با تشریح اینکه در سال 1387 آئین نامه ای توسط معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب و ابلاغ گردید که بر اساس آن واحدهای توسعه تحقیقات بالینی و شوراهای پژوهشی بیمارستان ها با هدف ترغیب و توانمند سازی اعضاء هیأت علمی و فراهم نمودن تسهیلات جهت انجام پژوهش در بیمارستان های آموزشی تشکیل شوند افزود: مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضای تبریز با درک اهمیت این موضوع اقدام به راه اندازی مرکز توسعه تحقیقات بالینی کرد که در حال حاضر جزو مراکز پیشرو در این عرصه می باشد.
این استاد دانشگاه اظهارداشت: ارزشیابی فعالیت های واحدهای توسعه تحقیقات بالینی هر ساله براساس شاخص های ارزیابی در حوزه های ظرفیت سازی و برون داده های پژوهشی صورت می گیرد و رتبه بندی اخیر براساس بروندادهای سال 1401 این مراکز می باشد. در این ارزشیابی فعالیت 87 واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستانهای آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس هشت شاخص ارزیابی و چهارده زیر شاخص در حوزه های ظرفیت سازی و برون داده های پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه نتایج این ارزیابی بیانگر درخشش تمام اساتید، رزیدنتها، کارشناسان و پرسنل بیمارستان امام رضا (ع) می باشد. ضمن تبریک این موفقیت به دکتر بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر مجتبی محمدزاده رئیس بیمارستان امام رضای تبریز و تیم مدیریتی مرکز دکتر هادی همیشه کار سرپرست این واحد و کارشناسان ایشان کسب این رتبه کشوری را حاصل تلاش بی وقفه و همکاری اعضای هیات علمی، محققان دانشگاه و کارشناسان واحدهای یاد شده ذکر نمود.
دکتر سلیمان پور ابراز امیدواری کرد: این نتایج بتواند از طریق ترسیم نقاط قوت و ضعف هر یک از واحدها و نیز ارائه ظرفیتهای قابل اشتراک حوزه تحقیقات بالینی، در جهت بهبود وضعیت موجود و تخصیص بهینه منابع مورد استفاده قرار گیرد.