تاریخ : شنبه 19 فروردين 1402
کد 761

واحد بهبود کیفیت و ایمنی بیمارمرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) برگزار کرد

در جلسه ارزیابی عملکرد سال گذشته مرکز امام رضای تبریزمطرح شد:

بررسی شاخص های عملکردی، موجب ارتقا و پاسخگویی سیستم و اعتماد عمومی به عملکرد مرکز و تقویت کارایی و اثربخشی خواهد شد.

 
به گزارش روابط عمومی مرکزآموزشی درمانی امام رضای تبریزدکتر فیروزطوفان گفت: شاخص های بیمارستانی مهم ترین عامل نشان دهنده عملکرد بیمارستان می باشد که باید به طور منظم و در دوره زمانی مشخص مورد بررسی قرار گیرد. بررسی شاخص های بیمارستانی یکی از مهم ترین وظایف مدیران بخش ها و واحدهای بیمارستان  است.

رئیس واحد بهبود کیفیت و ایمنی بیمار مرکز افزود: به منظور استفاده از اطلاعات پردازش شده و شواهد سیستمی در تصمیمات و اقدامات تیم رهبری جهت دسترسی و اطمینان از اینکه تمامی واحدهای بیمارستان به صورت هماهنگ و متوازن در مسیر بهبود و پیشرفت حرکت می نمایند لازم است تمامی عملکرد مرکز بصورت شاخص  محور برای فرایندهای اصلی، گلوگاههای فرایند ها، تعیین، محاسبه و تفسیر گردد تا اینکه با مقایسه نتایج پایش عملکرد با نتایج مورد انتظار و اهداف تعیین شده اقدام به تعیین و اجرای اقدامات اصلاحی برنامه بهبود یا سیاستهای توسعه ای درحوزه های بالینی و غیر بالینی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شاخص ها در واقع برای اندازه گیری میزان دستیابی به آرمان ها یا اهداف از قبل تعیین شده مرکز مورد استفاده قرار می گیرد گفت: جلسات ارزیابی شاخصها در اول سال و در نشست های جداگانه با واحدهای بیمارستانی برگزار می گردد و نتایج آن در ارتقای شاخص ها ملموس است.

قابل ذکر است ازمهمترین شاخص های اندازه گیری عملکرد بیمارستانی می توان به موارد زیر اشاره کرد: شاخص های مربوط به عملکرد پرستاری- آموزش در بخش- امور مالی- مدارک پزشکی- نظافت و خدمات - سیستم HIS- کنترل عفونت - نگهداشت تجهیزات پزشکی- ارتقای کیفیت و...